هنر کم‌هزینه سفرکردن

به وبسایت sazosafar.ir خوش اومدید
به وبسایت من خوش اومدین
2019-04-20
درباره سایت سازوسفر . about sazosafar.ir
درباره‌ی سایت
2019-05-09

هنر کم‌هزینه سفرکردن

کاهش هزینه‌های سفر. Low-cost travel

هنر کم هزینه سفر کردن. Low-cost travel

هزینه سفر شاید مهم‌ترین بخش آن و عاملی بسیار تعیین‌کننده باشد. می‌خواهیم سفرهای ارزانی داشته باشیم؛ اما چطور؟


راه‌های زیادی هست که در ادامه به برخی از مهم‌ترین نکات و تکنیک‌ها در این نوشته اشاره می‌کنم.

درکل ۳ هزینه اصلی برای سفر وجود دارد:

جابه‌جایی

اقامت

خوراک

که با کنترل و توجه به این سه عامل مهم می‌شود سفرهایی ارزان داشت.

دراین‌باره۷ نکته مهم را برای‌تا نمی‌نویسم؛

۱. وقتی سفر را آغاز می‌کنیم، طوری کوله‌پشتی‌مان را پر کنیم که کمتر نیاز به خریدن وسایلی داشته باشیم که از قبل در خانه داشتیم؛ یا به هر طریق قرار است در طی مسیر برای آنها هزینه کنیم.

۲. پس از آغاز سفر از همان ابتدا به کنترل مخارج بپردازیم نه اینکه به دلیل جیب پر، روزهای اول را بی ملاحظه خرج کنیم.

۳. وارد مقاصد سفر که می‌شویم سعی کنیم از دربستی و تاکسی و آژانس بپرهیزیم و خطوط اتوبوس‌رانی را با کمی وقت‌گذاشتن فرا بگیریم و از تماس و گپ‌زدن بیشتر با مردم مقصد اتفاقا بیشتر هم لذت ببریم. پیاده روی و تماس چشمی با شهر و مردمش علاوه بر اینکه از مخارج ما می‌کاهد، می‌تواند از جذابیت‌های سفر محسوب شود.

۴. آشپزی در سفر با لذت همراه است و همچنین استراحت توام با لذت آشپزی باعث می‌شود از غذایی سالم و مطمئن برخوردار شویم. این نیز از نکات مهم کم‌هزینه بودن سفر به حساب می‌آید.
۵. استفاده از اتوبوس‌های بین‌شهری و ماشین‌های عبوری و ایستادن در خروجی شهرها هم می‌تواند از کاهنده‌های اصلی هزینه‌های جابه‌جایی به حساب آید با مبلغی کمتر از مبالغ مرسوم. اگر اهل ماجراجویی هستید این گزینه‌ی خوبی برای جابه‌جایی بین شهرهاست.

۶. باتوجه به مقصد مورد نظر و در نظر گرفتن وضعیت آب و هوا، لباس و کالای خواب مناسب برداریم تا از لذت کمپ کردن و کم‌خرج کردن توامان بهره‌مند شویم. اگر هم ناچار به استفاده از سرپناه امن شدیم از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هاستل‌ها استفاده کنیم. پیش از سفرتان جست‌وجویی درباره این اماکن در مسیر سفرتان داشته باشید.

۷. بازارگردی یکی از جذابیت‌های سفر به حساب می‌آید و آشنایی با فرهنگ و آداب شهرها را می‌شود در بازارها جست. اما به مخارج سفر و بارکوله‌ی سنگین پس از سفر و خریدهای لحظه‌ای و بی کاربرد دقت داشته باشیم!

ارزان سفر کنیم، همیشه سفر کنیم.

 
نوشته: حامد الماسی
تصویر این مقاله تزیینی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.