معرفی استان گیلان

سفر با دوچرخه. travel with bicycle
سفر با دوچرخه
2019-05-13
معرفی استان یزد
2019-05-14

معرفی استان گیلان

معرفی استان گیلان

میدان شهرداری رشت

زیر پوست سبز گیلان

گیلانِ زیبا، تنوع سبزینگی، از دریا تا ییلاق. زیبایی‌های گیلان به حدی است که خلاصه‌ای از آن هم برای نگارنده دشوار و برای خواننده پرحجم خواهد بود.

اما به هر روی، در ادامه، معرفی اجمالی این استان از روی مشاهدات و تحقیق و جست‌وجو و پرسش از محلی‌ها به طور خلاصه پیش روی‌تان خواهد بود.

استان گیلان پرباران‌ترین استان ایران است که از شمال به دریای خزر، از شرق به مازندران و از جنوب و غرب، به ترتیب به استان‌های زنجان و اردبیل منتهی می‌شود. گیلان با ۱۶ شهرستان سرسبز دهمین استان پرجمعیت و سومین استان متراکم ایران از لحاظ جمعیت است.
 
به همه این‌ها اضافه می‌کنم که نه در این مقاله و نه در هیچکدام از مقاله‌های موجود معرفی کاملی از زیبایی‌ها و ناشناخته‌های استانی مثل گیلان صورت نمی‌گیرد. اما با شناخت اولیه از منطقه و داشتن روحیه‌ی گردشگری و ماجراجویی می‌توان همراه با پرس‌وجوهای محلی از نقطه نقطه‌ی استان گیلان لذت برد.
این خصوصیت در سایر نقاط ایران هم مصداق دارد چرا که بسته به نگاه و سطح تعمق گردشگر و بیننده، در لایه‌های عمیق‌تری می‌توان ایرانگردی کرد و از زیبایی‌های منطقه‌های مختلف به نحو مطلوبی بهره‌مند شد.
نوشته: حامد الماسی
تصاویر: اختصاصی

2 دیدگاه ها

  1. سارا گفت:

    مطلب عالی بود
    ییلاقات اسپیلی دیلمان هم معرکه است
    عکسای این جای بکر رو در https://www.touristgah.com/Iran/City/Sightseeing/4445 ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.