معرفی استان هرمزگان

معرفی استان یزد
2019-05-14
کار در سفر
2019-05-14

معرفی استان هرمزگان

طلوع آفتاب

طلوع آفتاب، بندر آفتاب، هرمزگان

آرامش کمپ‌های ساحلی

لذت خوابی آرام با صدایی کمی دورتر از امواج در هوایی مطبوع از مزیت‌های سفر به هرمزگان
اما در فصل مناسب است.

هرمزگان، دارای بیشترین جزایر و سواحل در ایران است. گذشته از اهمیت استراتژیک این موضوع از لحاظ گردشگری دارای اهمیت بالایی است. به‌ویژه در فصل زمستان، چراکه در ماه‌های سرد سال که در مناطق مرکزی و شمالی ایران، برف و سرما، گردشگری و سفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، استان هرمزگان، یکی از چهار استان ساحلیِ جنوب کشور، محل مناسبی برای سفر، کمپ و شنا کردن در هوایی معتدل است.
هرمزگان با ۱۵ جزیره (۱۰ مسکونی و ۵ غیر مسکونی) و حدود ۹۰۰ کیلومتر ساحل بیشتر امکان کمپ ساحلی در ایران را دارد.
۲۷۰۰ کیلومتر از مرزهای کشور ایران ساحلی است که ۷ استان را شامل می‌شود. یک سوم مرزها در استان هرمزگان است. بیش از نیمی از جزایر نیز در این استان هستند.
همه‌ی این داده‌ها از موقعیت بی نظیر این استان به ویژه در ماه‌های آذر تا فروردین حکایت دارد.
هرمز، قشم، لارک، مجموعه جزایر ناز، هنگام، کیش، هندورابی، ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، فرور بزرگ و فرور کوچک، شیدور، لاوان و سیری جزایر جذاب و متنوع استان هرمزگان هستند که فرور بزرگ، فرور کوچک، ناز، تنب کوچک و شیدور (مارو) خالی از جمعیت‌اند.
همچنین هرمزگان دارای ۱۳ شهرستان است. ۱۱ شهرستان در خشکی و ۲ شهرستان قشم و ابوموسی در خلیج‌فارس. بستک، بندرعباس، بندر لنگه، جاسک، حاجی‌آباد، رودان، پارسیان، میناب، خمیر، بشاگرد و سیریک دیگر شهرستان‌های استان است.

جزایر، برگ برنده‌ی گردشگری استان

به نسبت سلیقه‌های مختلف در هرمزگان جزایر متنوعی وجود دارد که از لحاظ امکانات رفاهی یا بکر بودن و همچنین از لحاظ زیست محیطی می‌توان سال‌ها به این جزایر در فصل مناسب سفر کرد و از طبیعت متفاوت آن لذت برد.
نوشته: حامد الماسی
تصاویر: اختصاصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.