سفر با دوچرخه

آشپزی در سفر. cooking in camping
خوراک
2019-05-10
معرفی استان گیلان
معرفی استان گیلان
2019-05-14

سفر با دوچرخه

سفر با دوچرخه. travel with bicycle

سفر با دوچرخه. travel with bicycle

سـفر بـا دوچرخـه راهی بسیار ارزان، پاک، لذت‌بخش و همراه با سلامـتی اسـت.

سایکل توریـست‌ها (مسافران دوچرخه سوار) در شرایط آب‌وهوایی مناسب از این

شیوه‌ی مفرح برای سفر استفاده می‌کنند.

داشتن دوچرخه مناسب سفر جاده‌ای (دوچرخه انواع مختلف دارد؛ جاده‌ای، کوهستان، شهری، ورزشی و ...)، آمادگی بدنی مناسب برای رکاب‌زدن‌های طولانی، پک و خورجین‌های مخصوص دوچرخه به جای کوله پشتی، رعایت نکات ایمنی و رکاب زدن در شرایط مناسب آب و هوایی و محیطی، از جمله مواردی است که باید در سفر با دوچرخه به آن‌ها اهمیت داد.

کمپ کردن برای سفر با دوچرخه همیشه از مسایل مهم به شمار می‌رود چرا که باید چادری بزرگ داشته باشید که دوچرخه را با خود به داخل چادر ببرید یا پیش از خوابیدن جای امنی برای دوچرخه خود فراهم کنید.

روبه‌رو شدن با حیوانات وحشی در جاده، خطر تصادفات جاده‌ای و مواجه شدن با افراد طماع و دزد، می‌تواند از دیگر نکاتی باشد که دقت به آن‌ها و البته رکاب زدن در روز، سفر خوش‌تری برای‌تان به همراه آورد.

انواع خورجین، قفسه بطری آب، آینه بغل، سبد، تایر یدک، قفل و زنجیر چرخ، چراغ (هم برای جلو و هم عقب)، گلگیر لوازم ضروری برای دوچرخه شماست.

کلاه ایمنی و گرمایشی، شلوارک یا شلوار راحت، دستکش دوچرخه سواری، سوئیت‌شرت مناسب، یک دست لباس ضد آب، کفش مناسب برای دوچرخه سوار نیز مهم‌ترین وسایل سایکل توریست هستند.

ابزار یدک مهم برای مواقع ضروری سفر با دوچرخه نیز شامل «تلمبه، روان‌ساز (برای جلوگیری از زنگ زدگی و بهتر کار کردن چرخ دنده‌ها و زنجیر)، اهرم تایر دوچرخه، کیت پنچرگیری و آچار دوچرخه» می‌شود.

سفر با دوچرخه هم سفر است، هم ورزش و هم لذت دیدن مسیر به کندیِ آرامش.
نوشته: حامد الماسی
تصاویر این مقاله تزیینی هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.