سفرنامه شماره ۱

خرید تجهیزات سفر
راهنمای خرید تجهیزات سفر
2019-05-09
جزیره‌ی مارو (شیدور)
سفرنامه شماره ۲
2019-05-09

سفرنامه شماره ۱

مجموعه گنجعلی خان کرمان

مجموعه گنجعلی خان کرمان

سفرِ نخستین تجربه‌ها

پایان سربازی اجباری ۲۱ ماهه و روز استعفای کار در روزنامه‌ای در تهران همزمان بود با آغاز زندگی جدیدی که در سفر می‌گذشت و حدود ۴ سال طول کشید. یعنی تا کنون، بهار ۹۸.

۴۰ ماه پر فراز و نشیب از سبک جدید زندگی در سفر به‌صورت سفرنامه در این سایت بخش‌بندی و منتشر می‌شود.

نخستین بخش از این سفرنامه‌ها را باهم بخونیم.

سوم بهمن‌ماه ۱۳۹۴ حوالی ظهر پرونده سربازی و کار در روزنامه توامان بسته شد و انتظار برای سفری ۶ ماهه که از پیش برنامه ریزی شده بود تمام شد. یک استراحت حسابی پس از کار و سربازی و از چند روز بعد با داشته‌های مختصر یعنی کوله پشتی‌ای کهنه و چادری نه‌چندان ضد آب و کیسه‌خوابی معمولی (همان سبز آمریکایی‌ها) و البته وسایلی ضروری و غیرضروری (به دلیل کم تجربگی)، راهی سفر جنوب شدم.

برای سفری طولانی به‌دور از هرگونه استرس و کار و دغدغه که از دوسال پیش‌تر برای این هدف پول‌هایی پس‌انداز کرده بودم و نقشه‌ها کشیده بودم تا بدون نگرانی ایامی دلخواه رو تجربه کنم. از تهران با کوله‌پشتی سنگینی راهی شدم. از قم گذشتم و شبانه به اصفهان رسیدم. شب رو پیش یکی از هم‌خدمتی‌های زمان آموزشیِ سربازی در کرمان گذروندم. روز و شب خوبی بود با گشت و گذار در اصفهان و البته دیدار با برخی از هم‌خدمت‌های اصفهانی‌ام.

یادم میاد میدون نقش جهان در حال بازسازی بود و وقتی به زاینده رود سر زدم، همان ساعت آب رودخانه را از سد رها کرده بودند و مردم شادمان و با ذوق و لبخندزنان به دیدار رودخانه آمده بودند. به تماشای زاینده رود زیر پل خاجو ساعتی با دوستم نشستیم.

اولین سفر با کوله، تنهایی

پیش از آن‌که این سفر و نوشتن‌اش آغاز شود برمی‌گردم به سفری پیش از خدمت سربازی یعنی فروردین ۱۳۹۳. روزهای پیش از خدمتم سفری دوهفته‌ای داشتم به جنوب. نخستین سفر به سبک فعلی. سفری جذاب که با کوله‌پشتی کوچکی آغاز شد. ۱۴ فروردین بلافاصله پس از تعطیلات نوروز با یک کوله پشتی کوچک و نامناسب.

 
 
نوشته: حامد الماسی
تصاویر: اختصاصی

4 دیدگاه ها

  1. کوتن گفت:

    تو این زمینه بهترین هستین
    لذت بردم
    سایتتون هم خیلی زیباست

  2. علیپور گفت:

    ممنون از شما . واقعا همونی بود که می خواستم،کامل و بدون نقص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.